Telefonické objednávky pondělí – pátek, 9 – 17 hod. tel. 734 751 677
Vážení zákazníci, 28. 4. 2023 trvale zavřelo pražské knihkupectví Fantasya. Osobní odběry na prodejně už není možné vyřídit. Omlouváme se a děkujeme za pochopení.
Věčná válka Recenze
Věčná válka
Joe Haldeman

25. srpna 2009, Piter
Druhé české vydání Věčné války, nejznámějšího díla Joea Haldemana, které bylo oceněno cenami Nebula, Hugo i Locus, vychází oproti prvnímu vydání z původního rozsáhlejšího textu. Jde o jedno z nejsilnějších protiválečných SF vydaných jako reakce na období války ve Vietnamu, kterou autor zažil na vlastní kůži.

Číst článek dál | Diskuze (100) | Přístupů: 5564
Trója 1: Pán se stříbrným lukem Recenze
Trója 1: Pán se stříbrným lukem
David Gemmell

21. srpna 2009, Piter
Davida Gemmella známe jako plodného spisovatele, jehož dílo zahrnuje desítky svazků. Rovněž rozpětí témat je velké, i když se drží fantasy nebo pseudohistorické fantasy. Je zřejmé, jaké období si autor vybral pro jmenovanou trilogii, jejíž poslední díl však museli dokončit jiní.

Číst článek dál | Diskuze (0) | Přístupů: 4945
Líheň Recenze
Líheň
Miroslav Žamboch

19. srpna 2009, Piter
Miroslav Žamboch rozhodně nemá zapotřebí napodobovat něčí styl. Jeho vlastní styl a pracovitost mu zajistily popularitu minimálně stejnou, jako má Jiří Kulhánek, ale Žambochovy náměty jsou výrazně pestřejší. Berme tedy tento „kulhánkovský“ román jako poctu, případně pokus o změření sil.

Číst článek dál | Diskuze (18) | Přístupů: 6158
Nihal ze Země větrů Recenze
Nihal ze Země větrů
Licia Troisi

18. srpna 2009, Martin Fajkus
Ačkoliv českému knižnímu trhu stále pevnou rukou vládne angloamerická fantastika, přece jen se stále častěji začínají objevovat i knihy z jiných jazykových oblastí. Své místo už si u nás vydobyla fantastika polská, pozvolna se začíná prosazovat německá, dokonce se znovu vracíme k ruské. Ale fantasy a scifi se píší i v jiných zemích, čehož důkazem je i nejnovější počin nakladatelství Talpress, román Nihal ze Země větrů. Touto knihou se českým čtenářům poprvé představuje Licia Troisi, v Itálii velmi populární autorka fantasy, a její cyklus Kroniky Vynořeného světa.

Číst článek dál | Diskuze (0) | Přístupů: 3781
Město a město Recenze
Město a město
China Miéville

14. srpna 2009, Martin Bedeč
Kdo by si byl pomyslel, že mladý, neznámý, ambiciózní mladík s nezvyklým jménem China dobude literární svět již druhým počinem. Jako orkán strhne zažité konvence subžánrů, nemilosrdně je promísí dle svého gusta a nevědomky položí základy nového směru – new weirdu – jehož se záhy stane neoddělitelnou ikonou. Jak to dokázal? Jednoduše. Na počátku kariéry stála touha po experimentování a fascinace městem, které dovedl k dokonalosti právě v Nádraží Perdidu. Devět let poté vydává Miéville další knihu. Ačkoliv posedlost (ale říkejme tomu třeba jen slabost) městem zůstává, žánr se mění, neboť nadšení zkusit něco nového je ještě silnější než kdy dřív.

Číst článek dál | Diskuze (5) | Přístupů: 5559
Cena krve Recenze
Cena krve
Tanya Huffová

10. srpna 2009, Martin Fajkus
Fanoušci příběhů, v nichž hrají hlavní úlohu nemrtví trpící neodolatelnou touhou po lidské krvi, mají v poslední době stále více důvodů k radosti. Pomalu, ale jistě se totiž i u nás začíná projevovat boom upírských příběhů, který v anglicky či německy mluvících zemích zažívají už několik let. Bohužel pro nás muže je však většina takovýchto příběhů převážně v režii žen spisovatelek, takže v knihách pobíhá mnohem více uhrančivých, bledolících upírů než fešných sexy vampýřic. Nejinak je tomu i u románu Cena krve, kterým se v Česku díky nakladatelství Brokilon představuje cyklus Krevní pouta známé kanadské autorky Tanyi Huffové.

Číst článek dál | Diskuze (148) | Přístupů: 6641
Cena krve Recenze
Cena krve
Tanya Huffová

10. srpna 2009, Zdena Štouračová
Jak se zdá, po Věku Keltů přišla Éra čarodějů, aby byla vystřídána Dobou upírů. Alespoň nabídka na pultech knihkupectví tyto trendy naznačuje, jen jejich střídání je poněkud rychlejší než historický, či dokonce geologický vývoj.

Číst článek dál | Diskuze (148) | Přístupů: 6938
Až budou viset Recenze
Až budou viset
Joe Abercrombie

6. srpna 2009, Martin Fajkus
Joe Abercrombie patří k nové nastupující generaci autorů, která dokazuje, že fantasy má čtenářům stále co nabídnout, a dokonce i klasická schémata, kterými je tento žánr přímo pověstný, mohou být podávána způsobem originálním a vtipným. To se ostatně projevilo už v jeho prvotině Sama čepel, která je jakýmsi úvodem trilogie První zákon. V první knize uvedl autor čtenáře do děje, představil hlavní postavy příběhu a také nastínil problémy, s nimiž se jeho hrdinové budou muset vypořádávat. A že jich není právě málo.

Číst článek dál | Diskuze (0) | Přístupů: 6972
Město a město Recenze
Město a město
China Miéville

5. srpna 2009, Lukáš Knetig
Besźel a Ul Qoma. Jedno město, zároveň dvě. Stejný prostor, dvě odlišné společnosti. Lidé se odmalička učí těch druhých si nevšímat. Nevnímat je. Jako by existovali někde zcela jinde. Jako by na tom místě, kde jsou oni, nebyli. Podobná dvojznačnost charakterizuje i mé pocity z románu. Jedna část je bezvýhradně nadšená. Druhá skřípe zlostí zuby z pocitu nenaplněných nadějí. Ale za tu „temnější“ stranu Miéville nemůže. Ten jen napsal vynikající knihu. Ze které se někdo jiný pokusil udělat umění na úrovni Kafky nebo Bulgakova. Což už je nesmysl.

Číst článek dál | Diskuze (17) | Přístupů: 6040
Nadace Recenze
Nadace
Isaac Asimov

4. srpna 2009, Kamila Vozáková
Svým způsobem je to celé velká hádanka. Počátkem éry Nadace je projekt, který Isaac Asimov domyslel do posledního snítka prachu držícího se na stránkách pomyslné Galaktické encyklopedie, s jejímiž úryvky objevujeme tento mechanismus, systém o přesném počtu proměnných, my. Nejdůležitějším prvkem tohoto projektu je pak člověk jako eventualita ve svém charakteristickém vyobrazení, tedy bytost mocichtivá, sebestředná, nedokonalá a především nepředpověditelná. Takto ji autor vidí jako proměňující se napříč minulostí, z níž čerpá informace a zkušenosti, současností jakožto zdroje aktuálních konfliktů a budoucností, která ovšem není slepá, ale předem nahlédnutá a poupravená.

Číst článek dál | Diskuze (61) | Přístupů: 4472
Conan nelítostný Recenze
Conan nelítostný
Juraj Červenák

31. července 2009, Pavla Lžičařová
Conan se narodil v Americe v hlavě texaského rodáka Roberta E. Howarda, jehož příběhy s charismatickým barbarem oslnily čtenáře i další spisovatele natolik, že v průběhu několika desetiletí Cimmeřan prolétl na křídlech jejich více či méně povedených pokračování celý svět a významnou zastávku si udělal i u nás. Na stránkách knih se s ním do křížku pustili mnozí čeští a slovenští autoři včetně Ďura Červenáka, jenž mu zatím věnoval čtyři tituly. Dva už vyšly i v reedici, což je příklad i poslední conanovky, která se dostala na naše knihkupecké pulty.

Číst článek dál | Diskuze (0) | Přístupů: 7469
Beton, kosti a sny Recenze
Beton, kosti a sny
Pavel Renčín

30. července 2009, Pavla Lžičařová
Trocha městské fantasy, ždibec detektivky, špetka hororu. Především však originální náměty, poetický jazyk a neopakovatelná atmosféra. Deset let, deset podivuhodných povídek a příběh o zrození vypravěče s velkým V a jednoho z nejoriginál­nějších tvůrců české fantastiky.

Číst článek dál | Diskuze (0) | Přístupů: 4680
Roboti a lidi Recenze
Roboti a lidi
Vlado Ríša (ed.)

24. července 2009, Zdena Štouračová
Antologie svým názvem evokuje souvislost s dnes již historickou antologií Roboti a androidi, na rozdíl od ní však shromažďuje pouze kousky z dílen domácích autorů, navíc napsané „na zakázku“ přímo pro tento soubor. Ke čtenáři se tak dostává deset povídek, jejichž děj se točí kolem vzájemných vazeb lidí a jejich výtvorů. Zcela záměrně nepíšu robotů, protože v povídkách se můžeme setkat především s od lidí nerozeznatelnými androidy, s uvědomělým softwarem, s nejrůznějšími typy biotechnických bytostí – ale jen výjimečně s klasickými roboty mechanického typu, kteří jsou navíc jen vedlejšími a pomocnými objekty.

Číst článek dál | Diskuze (0) | Přístupů: 4049
Bílá kněžka Recenze
Bílá kněžka
Trudi Canavan

22. července 2009, Martin Fajkus
Nakladatelství Zoner Press se do vydávání fantasy pustilo sice teprve přednedávnem, ale s o to větší vervou. Vsadilo přitom na australskou spisovatelku Trudi Canavan, jejíž kniha Společenství čarodějů se stala prvním titulem v rámci fantastiky, který toto vydavatelství představilo českým čtenářům. Shodou okolností i druhá kniha ve fantasy edici Zoner Pressu je román Trudi Canavan – Bílá kněžka. Poněkud překvapivě to však není pokračování Společenství čarodějů, ale první díl zcela nového cyklu nazvaného Věk pěti.

Číst článek dál | Diskuze (0) | Přístupů: 10310
Elak z Atlantidy Recenze
Elak z Atlantidy
Henry Kuttner

20. července 2009, Zdena Štouračová
S Henrym Kuttnerem, konkrétně s jeho Hogbeny a jejich Potížích s elektřinou, jsem se poprvé setkala tak dávno, že si ani nepamatuji, kdy to bylo. Ale dodnes dokážu ocitovat úvodní větu povídky: Lemuelovi jsme říkali chromajzl, poněvadž měl tři nohy.

Číst článek dál | Diskuze (0) | Přístupů: 5360
Stín Černého hvozdu Recenze
Stín Černého hvozdu
Míla Linc

17. července 2009, Veronika Salášková
Straky ze sebe vyrazily triumfální zaskřehotání. Jak by taky ne, Stín Černého hvozdu dopadl na košatou vrbu, které tímto přibyla již stá ratolest. Tato kniha je nejen jubilejní stou knihou, kterou nakladatelství Straky na vrbě vydalo, ale zároveň i románovou prvotinou Míly Lince. Stín Černého hvozdu bychom mohli zařadit do kategorie pseudohistorické fantasy, svět stvořený autorem jako by z oka vypadl tomu našemu v období středověku, reálie jsou velmi věrné, jak se také dá od autora dvou příruček Středověký svět očekávat.

Číst článek dál | Diskuze (149) | Přístupů: 8193
Memento mori Recenze
Memento mori
Ondřej Jireš (ed.)

16. července 2009, Pavla Lžičařová
Život na rozhraní středověku a novověku nebýval lehký. V Itálii vládla renesance, v našich krajích však byly dny a noci ještě náležitě temné a nebezpečné. Vybojovala se řada významných bitev, narodilo se a zemřelo mnoho hrdinů a odehrály se nesmrtelné příběhy. Ty nejfantastičtější se pokusilo zapsat sedm uznávaných autorů. Pod vedením Ondřeje Jireše tak vznikla výpravná kronika těch časů, známá jako Memento mori…

Číst článek dál | Diskuze (0) | Přístupů: 5791
Semper fi Recenze
Semper fi
Robert Fabian

15. července 2009, Jindra Střelec
Hlavní město Esperanzi se proměnilo v hromady sutin, nebezpečných pastí a nejasné fronty mezi koloniálním vojskem a vzbouřenci, která se přelévá sem a tam. V podzemním krytu uvízlo několik důležitých civilistů, kteří musí být bezpodmínečně dopraveni do bezpečí, než udeří termonukleární zbraň konečného řešení.

Číst článek dál | Diskuze (0) | Přístupů: 6603
Dům bouří Recenze
Dům bouří
Ian MacLeod

14. července 2009, Martin Bedeč
MacLeodův Světlověk zobrazil alternativní svět viktoriánské Anglie, který pohání záhadný éter, substance umožňující provozovat magické kejkle. Leč tamní dny nejsou světlejší. Stejně jako náboženství u nás vytvořila magie podobnou bariéru vědeckému bádání. A nejen jemu. Jak dlouho by takový běh života s rozvojem vědy a dospíváním společnosti vydržel v zajetých kolejích? Otázka nedráždila jen čtenáře, a tak se autor vrátil do podmanivých kulis v pokračování pojmenovaném Dům bouří, jež již svým názvem evokuje, že nic už nebude jako dřív…

Číst článek dál | Diskuze (370) | Přístupů: 4860
Město a město Recenze
Město a město
China Miéville

9. července 2009, Kamila Vozáková
Rozhodně to není zvlášť povzbudivý pohled: okolí rozmáčené sychravým deštěm, který ponuře barví ulice a domy do šedomodra; chlad prolézající každičkým pórem vlhké kůže, na níž uplývá se svou lepkavostí a nekompromisností; několik temně oděných postav, jež se zbytečně noří do promoklých kabátů, když se v téměř pravidelném kruhu sklánějí nad přikrčenými končetinami, obnaženým tělem, k dlažbě obrácenou tváří ozdobenou strnule zírajícím nevidoucím okem. Mrtvolný zápach město překrývá. Má k tomu jistě dobré důvody.

Číst článek dál | Diskuze (0) | Přístupů: 6847
Černá kniha tajemství Recenze
Černá kniha tajemství
Fiona E. Higginsová

7. července 2009, Marcela Stehlíková
Stalo se vám, že jste měli šílený sen plný děsu, ze kterého jste se chtěli rychle probudit? Určitě ano. Stejné pocity zažívá na počátku knihy i malý zlodějíček, chlapec, kterého pronásledují jeho vlastní zrůdní rodiče. Děs, který jej obklopuje, se však stává skutečností a on bojuje o holý život. Pro své rodiče má totiž cenu jen tehdy, dokud jim svými krádežemi přináší mrzký groš…

Číst článek dál | Diskuze (0) | Přístupů: 3856
Memento mori Recenze
Memento mori
Ondřej Jireš (ed.)

3. července 2009, Martin Fajkus
Povídkové sbírky a antologie jsou obecně v mnohem obtížnější pozici než romány či novely. Většina čtenářů totiž dává přednost spíše jednomu delšímu příběhu, obzvláště pokud je jeho autorem někdo, s nímž už mají nějaké zkušenosti, než několika kratším od různých tvůrců. O to důležitější je tedy role editora. On totiž určuje, kteří autoři a jaké jejich povídky se nakonec v knize ocitnou. Takže jeho zkušenosti a profesionální odhad do značné míry ovlivňují to, jak a jestli vůbec bude antologie úspěšná.

Číst článek dál | Diskuze (32) | Přístupů: 6996
Ztroskotaný čas Recenze
Ztroskotaný čas
Richard Šusta

1. července 2009, Jindra Střelec
Jackquel Honzíček, alias Honzborg, by mohl vést zdánlivě bezstarostný život. Coby hrdina od Tabulové hory, kde zachránil tisíce lidí, je oblíbený a populární po celé Trečce tak, že se dokonce zdraví i s prezidentem. Navíc sdílí domácnost s jednou z nejkrásnějších dívek planety, Maureen Griffinovou, a společně se starají o dva vzácné geštěry. Jedinou, ale velmi významnou komplikací jeho jinak pohodového života tak zůstává nepochopitelná nepřízeň úřadů, které mu znemožňují otevřít podnik Tajuplná Tyatira, pojmenovaný a inspirovaný tajuplnou planetou, jež je s Trečkou propojena sítí hyperkanálů.

Číst článek dál | Diskuze (1) | Přístupů: 3448
Koralina Recenze
Koralina
Neil Gaiman

29. června 2009, Pavla Lžičařová
Knížka, po jejímž přečtení pro vás knoflíky už nikdy nebudou tím, čím doposud… a nejen knoflíky, ale také zaprášené dveře, které jste možná nedávno objevili někde na půdě či ve sklepě a za nimiž není nic jiného než zeď. Zamkli jste je pořádně? Ptáte se, proč byste to dělali, když za nimi stejně nic není? A víte to jistě? Opravdu věříte tomu, že tam ta zeď stále je, i teď, kdy se z rohů potemnělého pokoje ozývá šramot a věžní hodiny právě odbíjejí půlnoc? Uvidíme, jestli si budete jistí i po přečtení Koraliny, příběhu o holčičce, která za dveřmi, jež údajně nikam nevedou, prožila něco nápadně podobného noční můře…

Číst článek dál | Diskuze (312) | Přístupů: 5913
Pašazád

Recenze
Pašazád
Jon Courtenay Grimwood

25. června 2009, Martin Fajkus
Příběhy vycházející z motivů alternativních budoucností se sice u nás neobjevují příliš často, ale ve světové fantastice patří toto téma k oblíbeným námětům. Otázka, co by se asi dělo, kdyby se naše historie ubírala jinými cestami než těmi, kterými se nakonec ubírala, totiž spisovatelům nabízí nepřeberné množství příležitostí, jak uplatnit svou fantazii a představivost. Stačí jen zvolit ten správný okamžik a trochu „popostrčit“ běh událostí jiným směrem. Tak například: Jak by asi vypadal svět, kdyby Německo císaře Viléma II. neprohrálo první světovou válku a jeho spojenci Rakousko-Uhersko a Osmanská říše následně nezmizeli v propadlišti dě­jin?

Číst článek dál | Diskuze (0) | Přístupů: 3954
Valnirova zhouba Recenze
Valnirova zhouba
Nathan Long

24. června 2009, Martin Fajkus
Válka je ve světě Warhammeru poměrně všední záležitostí. A to i v tak „civilizovaných“ končinách, jako je Říše. Neustále se opakující invaze armád Chaosu, nájezdy barbarů i nekonečné třenice mezi šlechtici dělají z vojenského řemesla velmi žádanou, ačkoliv poměrně nebezpečnou specializaci. I když, ani život ostatních obyvatel Říše není žádnou procházkou růžovým sadem a jako voják dostane člověk alespoň do ruky zbraň. Většinou přitom ví, proti komu vlastně bojuje, a občas dokonce i to, zač umírá.

Číst článek dál | Diskuze (4) | Přístupů: 5277
Noc nožů Recenze
Noc nožů
Ian C. Esslemont

23. června 2009, Kamila Vozáková
Již první otevření knihy Iana C. Esslemonta Noc nožů nás příjemně překvapí svou strukturou, svým rozčleněním. Málokdy se stává, že nejsme vrženi přímo do temnoty fantazijního světa a jeho postav, ale zde tomu tak je.

Číst článek dál | Diskuze (124) | Přístupů: 5677
První přichází tma Recenze
První přichází tma
R. Scott Bakker

18. června 2009, Martin Bedeč
Nevím, jaký vkus má většina čtenářů hltající fantasy, ale já měl vždycky rád temnější a realističtější příběhy, v nichž se autor sice neubránil žánrovým klišé, ale dokázal je podat s velkou dávkou invence a osobitého stylu. V tomto ohledu mě naposledy potěšila Kingova Temná věž. Když jsem se proto dozvěděl o chystané trilogii Princ ničeho nadějného Kanaďana R. Scotta Bakkera, kterou si navíc vzal pod křídla Petr Kotrle, netrpělivě jsem očekával den, kdy se objeví na knižních pultech… sympaticky objemná, vázaná bichle, zahalená do runami zdobeného přebalu černého jak uhel.

Číst článek dál | Diskuze (0) | Přístupů: 4845
Elfové II. Recenze
Elfové II.
Bernhard Hennen

12. června 2009, Marcela Stehlíková
Život elfů je oproti lidskému nekonečně dlouhý. Elf nevnímá tok času stejně jako člověk, který si váží každé prožité minuty a budoucnost vidí v potomcích, do nichž promítá svá životní přání a naděje.

Číst článek dál | Diskuze (266) | Přístupů: 6105
Podzim Stínů Recenze
Podzim Stínů
Simon R. Green

11. června 2009, Martin Fajkus
Simon R. Green je spisovatel, který má v rámci fantastiky docela široký záběr. Českým čtenářům se nejprve představil jako autor víceméně klasické dobrodružné fantasy s příchutí detektivky v cyklu Jestřáb & Rybářka. V další mnohadílné sáze nazvané Morituri zase dokázal, že se docela slušně orientuje i v žánru sci-fi. Patrně největší úspěchy ale nyní sklízí se svými fantasy příběhy zasazenými do moderní doby, které koření prvky hororu, paranormálních jevů, moderních mýtů i fantaskna. Jeho Noční strana s Johnem Taylorem či nejnověji Tajná historie, jejímž protagonistou je Eddie Drood alias Šaman Bond, si už získaly statisíce příznivců po celém světě.

Číst článek dál | Diskuze (0) | Přístupů: 6199