Epická jízda ve světě Warcraftu pokračuje, kol.: World of WarCraft 4
Fanoušci World of Warcraft v této době prožívají hotové žně. Za rohem je filmová adaptace, která se připravuje několik let, onlineový svět pak netrpělivě čeká na nové rozšíření. A nakladatelství Crew tepe železo, dokud je žhavé. Proto čtenářům přináší další komiksový svazek, kterým si mohou čekání velice příjemným způsobem zkrátit.
Komiks na čtenáře nastoupí pěkně zostra a v tempu nepoleví v podstatě až do konce. Temný kult Kladiva Soumraku v čele se zrůdným ogrem Cho´gallem připravuje cestu pro příchod prastarého boha a čas získává tím, že na pevnost Theramore posílá jednu bestii za druhou. Hrdinové v čele s Med´anem se musí postavit proti Beztvářnému, elementálům a nakonec dojde i na přímou konfrontaci s vůdcem kultu Cho´gallem. Aby ale měly síly dobra vůbec šanci uspět, musí využít všech dostupných prostředků, včetně obnovení slavné Tirisfalské rady.
Jenže časy se mění a klasická magie už není, co bývala. Nová rada se tak bude muset vypořádat s problémem spojení různých druhů moci a magických tradic – od šamanismu, přes druidismus až po vyšší moc kněží. A zde je právě prostor pro Med´ana, který má díky svému opravdu rozmanitému rodokmenu šanci pracovat se všemi druhy moci. Bude to ale stačit, nebo bude třeba obětovat ještě mnohem víc?
Bitev je na poměrně skromný počet stran čtvrtého svazku takové množství, že v komiksu čtenář ani nemá kde hledat nějaké dějové zádrhely nebo pitvání v psychologii postav. Zatímco s fyzickými démony se hrdinové lopotí i na několika stranách a za použití všech možných (hlavně ale vizuálně atraktivních) prostředků, pokud dojde na boj s vnitřními démony (a to občas i doslova), vše se vyřídí rychle v rámci několika málo bublin. A to pouze během těch krátkých chvil, kdy mají hrdinové čas se na chvíli zastavit, aby mohli nabrat síly před dalším bojem.
Naopak sbírka postav se solidně rozšíří, nicméně většina z nich slouží jen jako baterie různých druhů moci pro Med´ana, takže v tomhle ohledu komiks nic moc nového nepřináší. Koneckonců jeho účelem není otřást znalostmi o světě WoWka, ale spíše otřást peněženkami fanatických nedočkavců.
Oproti překotné akci na stránkách větší části knihy je atmosférické splétání mini-příběhů na okraji velkých událostí příjemným zpestřením i zaslouženým oddychem po zběsilé, poněkud přímočaré jízdě a dodává to tak celému svazku punc. Rozhodně není na škodu čtenáři ukázat, že ani spojení komiksu a WoWka nemusí být o zběsilém mlácení legendárních hrdinů mezi sebou. A je to jen dobře, protože nejen akcí a sympatickým vizuálem živ je člověk. A i když to může být někomu za těžko uvěřit, platí to i pro fanoušky toho nejpopulárnějšího MMORPG.
- kol.: World of WarCraft 4
- Crew, 2015
- Překlad: Martin D. Antonín
- Obálka: Mike Bowden
- 142 stran, 399 Kč (v e-shopu Fantasye již za 359 Kč)