Hadí šupiny (Diablo - Válka hříchu 2), Richard A. Knaak
Třetí díl legendární herní série Diablo doprovází i nový knižní přírůstek, jak se stalo v posledních letech dobrým zvykem v nakladatelství Fantom Print. Richard Knaak nás v druhém díle Války hříchu zavede na počátek války mezi Nebeskými výšinami a Horoucími pekly o nadvládu nad Svatyní. A uprostřed mezi nimi je vesnický synek Uldyssian a nephalem, jeho následovníci, obdaření velkou magickou mocí.
Uldyssianovo tažení proti církvi Trojjednoty neustále pokračuje a čím víc se blíží k jeho zakončení, tím větší oběti musí položit na oltář svého snažení. Přijde i o zbylé dva nejbližší přátele, bratra Mendelna, jenž záhadně zmizí a Serenthiu, kterou ovládne démonka Lilith. Přesně tak, bývalá partnerka posedne jeho současnou, hotová noční můra každého chlapa. Naštěstí pro všechny obyvatele Svatyně ale nalezne i mnoho nových spojenců – například jednoho z prvních nephalem a mocného draka Trag?Oula, strážce Svatyně, o němž nemají tušení ani Nebeské výšiny ani Horoucí pekla.
Přečtěte si UKÁZKU a EXKLUZIVNÍ UKÁZKU z Hadích šupin
V Hadích šupinách najdete vše, co bylo v prvním díle se vším dobrým i špatným, jenom ve větším množství. Přibylo monster i padlých Uldyssianových příznivců, zato však absentuje více zajímavých charakterů. Jedno z mála osvěžení představuje nemrtvý lovec Achilios, který se musí vypořádat se svou novou existencí a starou láskou k Serenthii.
Diablo – Válka hříchu na Fantasyi:
- Dědičné právo – ukázka z knihy, recenze
- Hadí šupiny – ukázka z knihy, exkluzivní ukázka
Bohužel to místy vypadá, že Knaakovi už dochází invence. Ne, že by někdy hýřil originalitou, ale Válka hříchů už opakuje tyto ustálené motivy až příliš často. Navíc si sám uškodil nesystematickým přístupem k moci nephalem a draka Trag?Oula, která nemá žádná pravidla, a tak působí spíše jako sériová výroba bohů ze stroje než cokoli jiného. Postavy jednoduše dokážou to, to co autor zrovna potřebuje. Přináší to sice zajímavé scény, ale v konečném důsledku jde o další šrám na uvěřitelnosti příběhu.
Celou knihu tak táhnou více kulisy než příběh, který je přece jenom už párkrát přežvýkaný. První díl, Dědičné právo, přitom sliboval o trochu více, minimálně aspoň dobře napsaný příběh o vidlákovi, který získal ohromnou moc a zodpovědnost za záchranu světa. Jenže v druhém díle se objevují trhliny jako na džínech příznivců punku a ne všechny se dají připsat na vrub známému nešvaru prostředních dílů. A jsem na pochybách, jestli se z toho Knaakovi nakonec podaří vybruslit a celou sérii důstojně zakončit. Pokračování doporučuji číst jenom těm, kteří už do trilogie Válka hříchů polapeni jsou. Všem ostatním zájemcům o Diablo doporučuji raději starší kousky, ať už od Knaaka nebo od jiných autorů.
- Knaak, Richard A.: Hadí šupiny (Diablo – Válka hříchu 2)
- Fantom Print, 2012
- překlad: Jan Netolička
- obálka: Glenn Rane
- 288 stran, 249 Kč (v e-shopu Fantasye již za 224 Kč)
Přečtěte si také ROZHOVOR S RICHARDEM A. KNAAKEM
Richard A. Knaak v pěti bodech:
1) * 1961, americký spisovatel, který se zaměřuje především na klasické
fantasy příběhy
2) Proslavil se díky pracím pro cyklus DragonLance, jimž
zůstal věrný dodnes, v poslední době navíc sklízí úspěchy
s románovými adaptacemi počítačových her Diablo a
WarCraft a romány ze světa barbara
Conana
3) zlomem v jeho životě se stala návštěva vydavatelství TSR, kam přišel
nabídnout ukázky svých prací. Sice neuspěl, ale dostal nabídku spolupráce
na antologiích ze světa DragonLance, což ihned přijal. Z jeho prvních
nápadů pak vznikly texty zařazené do trojice knih DragonLance Tales
I (1987, č. DragonLance Příběhy I, Návrat 1996–1997)
4) texty, které původně přinesl na ukázku do TSR, se staly základem pro
jeho vlastní cyklus Dragonrealm. Poprvé se s ním mohli
čtenáři setkat v knize Firedrake (1989, č. Ohnivý drak,
FANTOM Print 2004)
5) také věnuje hodně energie a času manga komiksům, podílí se například
na adaptacích ze světů WarCraftu, DragonLance i Ragnaroku.