Telefonické objednávky pondělí – pátek, 9 – 17 hod. tel. 734 751 677
Vážení zákazníci, 28. 4. 2023 trvale zavřelo pražské knihkupectví Fantasya. Osobní odběry na prodejně už není možné vyřídit. Omlouváme se a děkujeme za pochopení.

Temný rytíř, The Dark Knight, USA 2008

Dark Knight

Celý svět už několik týdnů tvrdí, že neviděl lepší film, a vy byste si konečně rádi přečetli, že to není pravda, že se jen všichni zbláznili? Protože to je přesně ten pocit, se kterým já šel pro jistotu do kina, abych nebyl moc zklamaný. Inu, je-li to tak, musím vás vyzvat k ignorování následujících odstavců. Protože ani já neviděl lepší film. Temný rytíř je nepochybně jistým vítězem letošního filmového klání…

Získal jsem podezření, že za to může jakýsi druh podprahové davové psychózy, která nepochybně pochází od Jokera. Bylo by mu to věru podobné, pobláznit celý svět, nejen komiksové fanoušky, ale i seriózní diváky art-filmu, do nějaké podezřelé batmanovské adaptace. Joker totiž nepřemýšlí, Joker jedná, Joker je nejlepším filmovým padouchem, jakého nám plátna kin kdy nabídla. Naprosto šílený, naprosto fascinující, naprosto dokonalý. Především díky hereckému výkonu Heatha Ledgera.

Nadšení, které kolem něj propuklo, bylo jednoduché přisoudit hercově předčasné smrti, a o to snazší bylo zůstat k filmu skeptickým… dokud člověk nepřišel do kina a nespustily se úvodní titulky. Protože postava Jokera nás od první scény, ve které se objeví, přesvědčuje, že něco takového jsme ještě neviděli. A jestli komise neudělí Ledgerovi Oscara in memoriam, jsem rozhodnutý jít do mezinárodní stávky… nebo tak.

Dosti ale bylo chvály geniálního hereckého přednesu, přeci jen samy scény s Jokerem by k složení filmu nestačily. Pojďme se tedy podívat na zoubek i ostatním kolečkům toho perfektně šlapajícího stroje.

I Temný rytíř má slabé stránky, dokonce jich není málo. Po více než polovinu filmu jde o klasickou akční komiksovou adaptaci. Ta je vskutku nadprůměrně natočená (velmi slušně zvládnutý Batman začíná sklápí stydlivě zrak a odchází brečet do koutku) – prošpikovaná scénami, na jaké se nezapomíná (zmíním-li tužku nebo náklaďák, ti, kteří již film zhlédli, jistě uznale zamručí). Jenže co se týče něčeho navíc, tak kde nic, tu nic, film vygraduje mohutnou auto–náklaďáko–motorkovou honičkou a neodbytně se nabízí dojem, že tohle je závěr, a divák začíná přemýšlet, proč nad tímhle, sic pekelně zábavným filmem, všichni tak jásali.

Pak se příběh přehoupne do druhé poloviny a to, co nastane, vás zamáčkne do sedadel a přinese prozření. Tak proto… Protože akční film se mění v sociálně-psychologické drama vpravdě gothamovských rozměrů, účinkující postavy se odhalují hned v několika světlech a jediný, kdo zůstane čistý jako lilie, je bývalý Harvey Dent na plakátu falešné naděje.

V Temném rytíři jsou lidé rozděleni do tří jen lehce se prolínajících skupin: policisté, superpadouši plus Batman a nakonec všichni ostatní.

Celá policie města Gotham se zabývá jen tím, jak se honit za Jokerem, a hlavně Batmanem, jak se navzájem zrazovat a prodávat jednomu či druhému, a občané, které by měla chránit, jsou tím posledním na jejím žebříčku zájmů. Dokonce i Gordon, ten věčně za správnou věc bojující nezmar, je okolnostmi nucen k morálně pochybným rozhodnutím.

Batmanovi pomalu, ale jistě hrabe, krve na jeho rukou přibývá a on si s ní neví rady. Je sám, plivou na něj nejen zločinci, ale i ti, kterým se snaží pomáhat a které chrání. Když se pak rozhodne sejmout masku, je vidět, že důvody, proč mu to město nedovolí, jsou maximálně sobecké a na Temného rytíře se vůbec neohlíží.

Ohledně Jokera se je třeba překvapivě zmínit o další slabině. Protože i když každé jeho zjevení se na plátně vyvolává extázi, jsou to zjevení stále stejná. Joker je šílený od začátku do konce – dokonale šílený, ale pořád stejně. I tak by to, že jeho postava neprojde ani náznakem vývoje, vůbec nemuselo vadit… pokud by byla podpořena nějakou osobní minulostí. Ale Joker je evidentně zjevení z čistého nebe (tedy spíš pekla) a historku o tom jediném, co naznačuje, že žil i předtím, než se objevil na plátně, totiž o svých jizvách, neustále obměňuje. A to postavě přeci jen ubírá plasticity.

Co se týče Two-Face, jeho zrod (myslím psychický) je asi největší slabinou filmu. Určitě za to může omezená délka filmu, také ne úplně přesvědčivý výkon nové představitelky Rachel Dawesové a i scénář… protože – nemůžu si pomoct – tahle ženská prostě není někdo, kvůli komu by slušný člověk začal nesmyslně vraždit. Co se týče jeho vzhledu, je největším prohřeškem proti Nolanově snaze film zcivilnit a přiblížit realitě, ale co naplat, i přes veškeré snahy je Two-Face komiksovou postavou a ty na realitu obvykle kašlou.

Ve vší téhle špíně je pak jediným světlem krátký okamžik, kterého se neúčastní žádná z hlavních postav, pouze jeden nepatrný zločinec. Jen díky němu může Batman pohrdlivě plivnout Jokerovi do tváře (pomyslně) a vysvětlit mu, že on měl pravdu… aniž by na tom vlastně nesl jakoukoli zásluhu.

Ale přiznejme tomu podivnému hrdinovi–nehrdinovi, co jeho jest, sám a dobrovolně se propadá do temnoty a mizí ke všem čertům, jen aby umožnil městu postavit se opět na vlastní nohy, a to mu za to musí být vděčné. Že to ale bez Batmana nezvládne, je nám hned jasné, protože jinak bychom se nedočkali dalšího dílu.

Pokusil jsem se zde načrtnout především nemnohé chyby Temného rytíře, hlavně protože jsem to cítil jako určitou povinnost. Jinak bych totiž musel do recenze přepsat kompletní slovník českých superlativ. I přes to všechno, co si člověk uvědomí až dlouho, dlouho poté, co skončí závěrečné titulky a on nemůže popadnout dech, nemohu jinak než tomuto skvostu udělit pět z pěti hvězdiček, sto procent a metál.

Vždycky jsem si říkal, jaké to asi muselo být vidět třeba Kmotra v první vlně promítání po jeho uvedení. Při promítání Temného rytíře jsem tenhle pocit poznal. Troufám si tvrdit, že se zrodila nová filmová legenda a my budeme jednou svým potomkům se slzou pýchy v oku vyprávět, že jsme byli u toho.

  • Temný rytíř (The Dark Knight)
  • USA, 2008, 152 min
  • režie: Christopher Nolan
  • hrají: Christian Bale, Heath Ledger, Aaron Eckhart, Michael Caine, Maggie Gyllenhaal, Gary Oldman, Morgan Freeman ad.
18. srpna 2008, David P. Stefanovič

Diskuze k článku

Ad Temný rytíř
Ďuro Červenák - 18. 08. 2008 17:29

Nechcem byť hnusný, ale ak si ešte nevidel lepší film ako TDK, Davide, tak to si asi ešte veľa filmov nevidel, hm? ;-)
RE: Ad Temný rytíř
DejF - 18. 08. 2008 17:50

No, pár jich už bylo, při studiu filmové vědy to ani jinak nejde :) Nemůžu si pomoct, ať si vzpomenu na jakoukoli perlu, nad kterou jsem si už v životě zaslintal, DK je vždycky aspoň o krůček napřed. Asi jsem holt filmový anarchista ;-)
RE: RE: Ad Temný rytíř
robin - 18. 08. 2008 20:49

Já si nemůžu pomoct, ale tak nadšený prostě nejsem. Tohle bylo moc do stylu Bourna a komixu v tom bylo minimálně. Je fakt, že to je hodně dobrej filmík, ale prostě to neni moc komixovej Batman. Kde je Gotham? Ten film totálně postrádá komixovou ponurost Gothamu a komixovou poetiku Batmana vůbec. To je možná přijatelné pro většinu lidí, ale já asi zůstanu věrný Batmanů tima Burtona. I když přiznávám, že je to jinak perfektně zvládnutý film a ten konec, který je posunut spíš do psychologického dramatu by asi s věrným komixovým pojetím sloučit nešel... ale to já bych osobně obětoval.
já sdílím Davidův názor
Sirius - 18. 08. 2008 21:52

já sdílím Davidův názor, s filmem jsem zkrátka spokojen a líbí se mi, jak to celé Nolan pojal a že je Batman a spol konečně reálná postava, která může existovat...
realna postava? Vzdyt je to superhero, sakra! :-)...
Cenis - 18. 08. 2008 23:49

realna postava? Vzdyt je to superhero, sakra! :-)
RE: realna postava? Vzdyt je to superhero, sakra! :-)...
Sirius - 19. 08. 2008 08:48

jo, ale přiblížená realitě
Batman ale není klasický superhero, nemá totiž sup...
Gowery - 19. 08. 2008 10:09

Batman ale není klasický superhero, nemá totiž super schopnosti :-). Sice nepostrádá rozličná technická udělátka, ale dneska už má i James Bond neviditelné auto. Myslím, že na pozici nejlepší film Batman kandidovat nemůže, ale na pozici hodně dobrý film určitě. Už jen kvůli Jokerovi se na něj vyplatí jít, takže doporučuju!
RE: Batman ale není klasický superhero, nemá totiž sup...
Dana K - 19. 08. 2008 12:02

Mně tam teda Gotham taky dost chyběl, tenhle film se odehrává v úplně obyčejném městě bez tváře. Prostě kdyby se to nejmenovalo Batman (no dobře, Temný rytíř), tak to mohl být jakýkoliv akčňák, jenže já šla na Batmana!!! BB se mi tedy líbilo víc než TDK, i když je to taky dobrý film, ne že ne, a nelituju, že jsem ho viděla. Ale mohl být míň přefintovaný. Joker je rozhodně skvělý, ale ten Batman se mi tam jaksi vytrácí.
Já byl nadšen maximálně a myslím, že každý, kdo ki...
Sartori - 19. 08. 2008 19:34

Já byl nadšen maximálně a myslím, že každý, kdo kinematografii alespoň trochu sleduje a má nadhled, chápe unikum a nebál bych se říct genialitu tohohle filmu. Všechny složky - kamera, střih, hudba, herecký výkony, scénář, režie, interpretace, střet žánrových a uměleckých kvalit - zde fungují na 100%. Který film za posledních deset se tímhle může pochlubit? Snad jedině Matrix. Od-komištění vítám, protože to zároveň znamená větší dospělost a mnohovrstevnatost. A sugestivitu. Tohle vážně není film pro děti. Co vím, tak většina lidí na tom byla minimálně dvakrát, včetně těch, kterým se to zas tak nelíbilo. Ostatně útok na Oscary a neuvěřitelně vysoké pozice ve filmových databázích mluví za vše (takhle vysoko se nikdy nedostane film díky reklamě nebo hypeu, za tím je nesporná kvalitě). TDK je raritní film. Velice si ho vážím a divím se, že někdo něco takového dokázal v roce 2008 (2007) natočit.
best of
jwp - 20. 08. 2008 18:13

Bezvýhradní souhlase se Satorim. Za nějakých (bezmála) padesát let jsem viděl fakt dost bijáků. Těch hodně dobrejch bylo o dost míň - a vynikajících jen pár. Temný rytíř se řadí po bok Pulp Fiction, Návratu krále, Tora, Tora, Tora, Hodný zlý a ošklivý a ještě asi tak deseti filmů vč. Kmotra, trojky Indyho či Blade Runnera. Kdo tohle nevidí, tak má buď prd nakoukáno a nebo zbytečně dělá rozumprda (a nebo hůř - rozumprdem již je.) jwp
RE: best of
Dana K - 20. 08. 2008 19:01

Můžu se ctěného zřejmě nerozumprdského JWP zeptat, proč zase někomu vnucuje svůj názor a všechny, kdo ho náhodou nesdílejí, šmahem odsuzuje? Já mu jeho názor taky neberu, ale prostě se mi některé jiné filmy líbí víc a to si troufám říct, že jsem jich určitě viděla nejmíň tolik co ctěný pan přispěvatel (a rozhodně se mi jich hodně líbí víc než jeho vybrané top, a třeba zrovna o nedávném Návratu krále by se dozajista dala vyvolat šíleně rozumprdská debata :-)
RE: RE: best of
jwp - 20. 08. 2008 19:27

Show must go on... > Můžu se ctěného zřejmě nerozumprdského JWP zeptat, proč zase někomu > vnucuje svůj názor a všechny, kdo ho náhodou nesdílejí, šmahem > odsuzuje? Já mu jeho názor taky neberu, ale prostě se mi některé jiné > filmy líbí víc a to si troufám říct, že jsem jich určitě viděla nejmíň > tolik co ctěný pan přispěvatel (a rozhodně se mi jich hodně líbí víc > než jeho vybrané top, a třeba zrovna o nedávném Návratu krále by se > dozajista dala vyvolat šíleně rozumprdská debata :-)
RE: best of
Sirius - 20. 08. 2008 20:23

> Absolutní souhlas se Satorim a JWP. Pokud Temný rytíř není kultovní již teď, tak rozhodně bude za pár let!!! Bezvýhradní souhlase se Satorim. Za nějakých (bezmála) padesát let > jsem viděl fakt dost bijáků. Těch hodně dobrejch bylo o dost míň - a > vynikajících jen pár. Temný rytíř se řadí po bok Pulp Fiction, Návratu > krále, Tora, Tora, Tora, Hodný zlý a ošklivý a ještě asi tak deseti > filmů vč. Kmotra, trojky Indyho či Blade Runnera. Kdo tohle nevidí, > tak má buď prd nakoukáno a nebo zbytečně dělá rozumprda (a nebo hůř - > rozumprdem již je.) > jwp
RE: RE: best of
pecullus - 21. 08. 2008 14:12

Temny rytir neni spatny, ale puvodni Batman s Nicholsnem se mi zdal lepsi - Nicholson v roli Jokera proste zaril, tahle predelavka se mu v mych ocich proste nevyrovna.
...
Dann - 24. 08. 2008 20:15

Naprosto souhlasím se Sartorim a JWP. Od první do poslední minuty filmu jsem byl přibitý k sedadlu a jen jsem litoval, že nemá bezpečnostní pásy. Nádhera.
RE: RE: RE: best of
jwp - 25. 08. 2008 00:55

Jasný, Nicholson alias Joker byl geniální - proboha, o tom nenám ani nejmenší pochyby a osobně jsem tohohle Batmana (doma na videu, v roce 1989 za komančů u nás v kinech ani nemohl běžet) viděl fakt tak 10x. Nekecám. Ale právě proto se mi líbí, jak k tomu nová generace tvůrců Batmana přistupuje úplně jinak - a je to trhák! (Mezi náma - původní 3 a 4 fakt stály za hovno, plný efektů, hereckých hvězd - ale tak nějak prázdný a plochý). Dano, já nikomu nevnucuju svůj názor, já ho jen říkám trošku jinak než ostatní. V tom to asi vězí :) jwp > Temny rytir neni spatny, ale puvodni Batman s Nicholsnem se mi zdal > lepsi - Nicholson v roli Jokera proste zaril, tahle predelavka se mu v > mych ocich proste nevyrovna.
RE: ctěný nerozumprdský
Jan Vaněk jr. - 25. 08. 2008 12:16

> já nikomu nevnucuju svůj názor, já ho jen říkám trošku jinak > než ostatní. V tom to asi vězí :) Jo, kde ostatní mluví o svém názoru, JWP mluví o ostatních - a proto ho máme všichni tak rádi...
RE: RE: RE: RE: best of
Dana K - 25. 08. 2008 13:34

Aha, takže ho sice ostatním nevnucuješ, nicméně jsou to rozumprdové, kdežto ty jsi ... co? Rozumjed? :-)))) Ne, vážně, taky se mi líbí, jak se tvůrci nových Batmanů ke všemu postavili, akorát mi zrovna v tomhle díle prostě chyběla batmanovská symbolika, trochu logika a hlavně Batman!!! Pokud se ovšem temným rytířem nemyslí Joker, tak má film zavádějící název. Každopádně podle mého skromného názoru patří TDK k tomu lepšímu, co na nás Hollywood v posledních (mnoha) letech vychrlil. Holt jsem asi byla zklamanější, protože jsem od TDK po BB čekala něco trochu víc (jiného).
RE: RE: RE: RE: RE: best of
Kualalumpur-s-Kualalumpur - 25. 08. 2008 23:33

A od kdy je měřítkem batmanovských filmů četnost zastoupení Batmana? Symbolikou myslíte patrně pouťové atrakce Burtona, dávno překonané greengrassovským hyperrealismem. A ta narážka na Hollywood, to má znamenat co jako, nějaký levičácký blok vůči Americe zřejmě. Pokud se nemýlím, filmy jako Tahle země není pro starý, Americký gangster nebo Michael Clayton jsou chytré a umělecké až-až. Pokud někdo tvrdí, že BB je lepší než tenhle film, měl by svoje názory ohledně kinematografie ihned přestat veřejně ventilovat. Protože jedna věc je mínění (to má každý z nás) a druhá věc je pravda. A pravda je ta, že Temný rytíř je totální potěšení jak pro filmové teoretiky, tak pro alespoň minimálně osvícené diváky. Ale že jste žena, tak dejme tomu, to vás omlouvá.
RE: RE: RE: RE: RE: RE: best of
Dana K - 25. 08. 2008 23:39

Taky dobrý. Jinak Burtonův Batman se mi nelíbil ani trochu a to, jak někdo psychopaticky někoho vraždí a vydává se to za umění, no zřejmě nemáte lepší ventil, tak hezkou zábavu. A vždycky ocením, když mi někdo říká, jak smím vyjadřovat svý názory. Bylo to tu 40 let a očividně to ještě nevymřelo na úbytě.
RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: best of
Fenris 13 - 26. 08. 2008 08:05

Danu K. omlouvá to že je žena???? Milý Kualalumpure, měl bys navštívit psychiatra.... Mně se nový Batman líbil velice, ale v žádném případě bych ho neprohlašoval za nej film vůbec - navíc valnou většinu úspěchu má na svědomí famózní Joker. Jinak mi to připomíná spíš nějakou bondovku či již zmiňovaného Bourna - např. scéna s únosem mafiána z Hongkongu... to není kritika, tak to prostě vidím :-))) Z letošních superhrdinů mi nejvíc sednul Iron Man a jeho úžasný nadhled a nejlepšími bijci jsou John Rambo a Po :-))) Nicméně Ledger vytvořil v Jokerovi vskutku nezapomenutelnou postavu, s přehledem se vyrovnal Nicholsonovi z prvního dílu a kvůli němu se na TDK rád podívám ještě několikrát...Čest jeho památce.
esej o TDK
DejF - 06. 09. 2008 12:26

Rád bych upozornil na esej o Temném rytíři, která vyšla včera v Pátku Lidových novin, je perfektní a odhalila mi vrstvy filmu, které jsem sám napoprvé neviděl.
cialis health bracelets
Glypedede - 01. 09. 2022 08:38

This was temporary and usually involved seeing a blue tinge to their vision buy generic cialis It is probably the only medication that you could safely rely on in any circumstance
buy tadalafil sale
Bowbazy - 03. 09. 2022 13:33

This journey north, long journey, Li Yu felt tormented, and this viagra coupon 3 free pills was also a change in his southflaortho priligy dapoxetine amazon Gu Min looked at Mo Qingfeng and put forward his own ideas
cialis and grapefruit
ensuept - 05. 09. 2022 12:17

In a healthy male who has been able to maintain an erection with regular sex he is able to achieve an orgasm is generic cialis available
cialis tweet
Coaptic - 07. 09. 2022 14:25

An online doctor service first asks you to fill out a health questionnaire where to buy cialis online Super Vidalista is a product containing Tadalafil, the main component of the ED drug Cialis, and Dapoxetine to prevent premature ejaculation
clomid success rates on first cycle pcos
liaistupt - 10. 09. 2022 12:24

The pregnancy rate was not significantly different between two groups 11 vs. clomid online overnight
her2 tamoxifen resistance
embapetax - 13. 09. 2022 14:40

is a half dose of tamoxifen better than none Kousta E, White DM, Franks S.
is doxycycline hyclate used for chlamydia
Shaceague - 17. 09. 2022 18:14

PMC free article PMC4625953 PubMed 26516352 CrossRef. buy doxycycline I am aware that DIM is from cruciferous vegetables, but can it have a goitrogenic effect on the thyroid.
lasix 12.5 mg for dogs side effects
Speeree - 07. 10. 2022 21:37

all natural my a what is lasix used for in dogs
cialis moment cartoons
plairee - 13. 10. 2022 11:55

is cialis generic Sometimes asking for help or taking good care of yourself can help you overcome fatigue
stromectol buy canada
impesia - 01. 11. 2022 05:19

oral ivermectin Our study uses a combination of immunotherapies given to patients after initiation of standard front line therapy in order to stimulate the immune system to eradicate the residual prostate cancer
priligy prix algerie
Driguenue - 12. 11. 2022 22:59

priligy and viagra combination g Quantification of DNA excision by qPCR on exponentially growing or stationary phase cells strain GY1761 transformed with pGY466 illuminated at 3
dbol and tamoxifen cycle
mayclarry - 13. 11. 2022 12:13

Balance of benefits and harms There is a moderate net benefit from use of tamoxifen and raloxifene to reduce the incidence of invasive breast cancer in women who are at increased risk of the disease nolvadex on cycle for gyno
water pills lasix
DweklySeD - 13. 11. 2022 15:03

lasix im 1 were from the USA, and the remaining three 2
clomid drugs for fertility
inencix - 16. 11. 2022 09:02

Yes OB is magic I apply daily to keep moisturised metformin and clomid
can you take doxycycline without food
Gaimuri - 17. 11. 2022 19:59

Lippert TH, et al can you drink alcohol while taking doxycycline The compound of any one of embodiments 1 10 or the pharmaceutical composition of embodiment 11 for use according to embodiment 15, wherein the disorder is associated with transplantation
stromectol 3 mg comprime ivermectin
gooxeni - 23. 11. 2022 03:01

DHT and E2 induced up regulation was completely suppressed by 10 6 M tamoxifen TAM addition but unaffected by 10 6 M flutamide stromectol no prescription Panel members had expertise in breast oncology and community oncology and included a patient representative Appendix Table A1, online only
can clomid cause twins
astoche - 07. 12. 2022 00:34

The decrease in TSP1 protein levels we observed in tamoxifen treated resistant orthotopic breast tumors may be a potential molecular mechanism to maintain the endocrine therapy resistant phenotype clomid and nolvadex pct In stage I, the tumor is found in the uterus only
nolvadex testosterone cypionate
prizibe - 13. 12. 2022 10:10

headache or face eye pain Light sensitivity that develops several weeks after the post LASIK healing period what is nolvadex 2022 02 08 Not applicable US Bumetanide Injection, solution 0
tadalafil steroids
invelty - 14. 12. 2022 16:48

Lichen planopilaris cicatricial scarring alopecia in a child cialis prices For this reason, procalcitonin should not replace clinical judgment in guiding the decision to initiate antimicrobial therapy for patients with suspected CAP but can be used in conjunction with clinical judgment to de escalate therapy
nolvadex testosterone therapy
Aerorry - 15. 12. 2022 16:13

nolvadex while on cycle Several new fourth generation progestins, such as dienogest and drospirenone, have been synthesized in the past decade
can zithromax treat ear infections
ephenry - 16. 12. 2022 08:04

The endothelin A antagonist BQ 123 demonstrated a dose dependent renal improvement in three treated patients, but there still is controversy over the role of endothelin blockers in HRS because subsequent studies showed a paradoxic vasodilating effect of endothelin in patients with cirrhosis 95, 96 order methotrexate online Many women in a single family may have been diagnosed with breast cancer despite testing negative for a known breast cancer mutation
tadalafil powder
Clearry - 23. 01. 2023 12:20

buy cialis pills ISI, Google Scholar 17
tamoxifen chemoprevention brca
Neilscini - 23. 01. 2023 17:28

Murry VM, Berkel C, Brody GH, Gerrard M, Gibbons FX buy tamoxifen withought prescription An aromatase inhibitor should also be used during 19 nor use and dose adjusted to the androgens used
mycoplasma pneumonia after zithromax failure
frieway - 27. 01. 2023 06:33

It is less potent but longer acting than epinephrine buy zithromax online usa
lasix 40 mg tablet uses in marathi
Errogma - 27. 01. 2023 16:24

Experimental animals and procedures lasix side effects in dogs
clomid homem testosterona
inosige - 27. 01. 2023 19:43

magnesium supplement will decrease the level or effect of omadacycline by inhibition of GI absorption clomiphene and gonadotropins Further detail was given after personal communication with corresponding author
cialis soft pills
sluslyTig - 03. 02. 2023 19:43

Miller WH, Jr cialis otc
side effects zithromax z pak
fulkSaunk - 04. 02. 2023 11:18

Glucose tolerance in male 129S1 SvImJ mice was still unaffected 3 weeks after injection Fig how long does it take for zithromax to work Unitedhealthcare members of cannabinoids, developed to protect versus 21st century illness
nolvadex vs arimidex steroids
quaxyquat - 05. 02. 2023 11:49

An intriguing observation in this context is that all these latter models reverted to an ER dependent fulvestrant sensitive model when cultured without fulvestrant while the CAMA 1 and ZR 75 1 models did not, which could indicate presence of a more hard wired resistance phenotype in the two latter models hcg clomid and nolvadex pct G protein coupled estrogen receptor GPR30 and tamoxifen resistance in breast cancer
viagra and dogs
Naptearve - 06. 02. 2023 02:44

Discussion of management was patient based without structured organized teaching sessions otc viagra substitute More than 200 known ototoxic medications exist on the market
acheter priligy pas cher
chedteatO - 08. 02. 2023 13:37

In conclusion, nonsieved plasma macromolecules can operate on the intact airway mucosa as potent components of first line innate immunity responses priligy over the counter
how effective is cialis for bph symptoms
Avainia - 13. 02. 2023 17:18

how to buy cialis associate professor of epidemiology at the Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health, who is also director of the Clinical Cancer Genetics and Prevention Service at the Kimmel Cancer Center and lead author of the study
mylan tadalafil review
Ciniasy - 06. 03. 2023 23:04

Nasri is attitude was very rude buying cialis online usa
tadalafil mechanism of action in bph
cheathy - 07. 03. 2023 23:30

Many of our AP Guru students have had this uncomfortable experience at some point buy cheap cialis discount online
cialis patent expiration date canada
ingepsy - 10. 03. 2023 03:52

buy cheap generic cialis online 84 patients started on tamoxifen n 42 or an AI n 42

Přidat komentář

Název komentáře
Vaše jméno (povinné)
Váš e-mail
Potvrzení captcha Text, který vidíte na obrázku nalevo.

Tučné Kurzíva Podčiarknuté

Jiné HTML značky nejsou povoleny.
Citaci provedete předsazením > před každý řádek citovaného textu (např. z jiného příspěvku).