Komiksové podání počítačové legendy vyrostlo do epických rozměrů, World of WarCraft 3
Prvních pár sešitů bylo jako dětství – rozhlížení se po světě a seznamování s lidmi kolem sebe. Ve druhém svazku dítě začalo dospívat zejména vizuálně a také řešilo první komplikace. Vztahy se zašmodrchaly, příběh se stal složitějším. A teď přišla třetí fáze – období růstu. V novém pokračování komiksu World of Warcraft narostl počet postav, počet bitev i jejich epický rozmach.
Málokdy lze sledovat tak překotný vývoj v rámci několika málo komiksových svazků. S každou kapitolou a hlavně každou knihou komiksový svět Warcraftu roste, a to rozhodně do krásy. I když příběh není tak jednoduchý, jak to podle anotace vypadá, hraje jednoznačně v komiksu druhé housle. Monumentální bitevní scény, ohromná, magií pokroucené monstra i ztepilí hrdinové a hrdinky prostě poskytují rajský pohled. A jako by si přesně tuto přednost autoři uvědomili, a tak do čtenářů buší po pomalejším rozjezdu jednu velkolepou bitvu za druhou. V tom tempu skoro nestačí hledat nové protivníky, kteří by mohli obstát rozšiřujícímu peletonu legendárních hrdinů. Podobného rozmachu se dočkal i příběh, protože zatímco na začátku byla parta uprchlých gladiátorů hledající své místo ve světě, nyní už jde o bojem zakalené hrdiny, co se potýkají hned s několika hrozbami, které ohrožují celý svět.
V příběhu nového sešitu trochu ustupuje do pozadí hlavní trojice postav – Broll odchází úplně a Logosh se z ústředního hybatele změní na jednoho z mnoha panovníků řešících problémy svého království. A tak zbývá pouze elfka Valeera. Ale není třeba se bát, neboť nastupuje hned celá plejáda nových borců, přičemž mezi nejzajímavější patří půlorčí vražedkyně Garona a její záhadnou mocí obdařený syn Mad’an. Bohužel nováčci nemají zrovna výrazné charaktery a překotné tempo bitev jim nedá ani šanci pro jejich větší rozvoj. Na druhou stranu na psychologické hloubání nebude mít čas ani čtenář.
Třetí komiksový World of Warcraft jde popsat dvěma slovy – epická podívaná. Pokud máte rádi akci a velkolepou výpravu, tak si komiks nesporně užijete, protože tentokrát komiks začal naplno využívat potenciálu a stylu tohoto herního světa. I proto se začala spolupráce komiksového žánru s herní legendou konečně pořádně vyplácet, a to nejenom autorům, ale hlavně čtenářům. Rozhodně se dá garantovat, že komiks budete číst se zadrženým dechem, ať už nad spektakulárností scén, zběsilým tempem děje nebo nevyužitým potenciálem zajímavých charakterů.
- kol.: World of WarCraft 3
- Crew 2014
- Překlad: Martin D. Antonín
- Obálka: Jon Buran a Tony Washington
- 176 stran, 399 Kč (v e-shopu Fantasye již za 359 Kč)