Když se ze hry stane skutečný život, Giacomo Masi, Ilaria Gelli: GG – život je videohra
Díky online hrám můžeme už dávno trávit celé hodiny na Azerothu, v Hyborském věku, cestovat hyperprostorem v Předaleké galaxii či v té naší za dozoru Spojené federace planet. Bohužel je zároveň pravda, že čím detailnějším se stává svět, do něhož unikáme, tím spíš zapomeneme na skutečnost kolem nás. Na vybranou však nebudou mít mladé dívky, které nás provázejí komiksem GG – život je videohra, neboť onlinovka zavládne všude kolem nich.
Pětice kamarádek – Bianca, Fiammeta, Aurora, Mi-yon a Laura – jsou všechny náruživé hráčky fantasy online hry World of Ragnarok. Jednoho dne si nainstalují nejnovější datadisk a po aktualizaci hry nebude již nic jako předtím… Ovšem nikoli na obrazovkách počítačů, nýbrž v jejich každodennosti. Ulice i obloha se začínají hemžit fantastickými bytostmi, normální budovy jsou nahrazovány hrady, a především dívky samotné postupně přejímají zjev svých herních postav. Přitom to zprvu vypadá, že jedině ony si pamatují dřívější normální život. Bude pro ně těžké znovu nastolit normální realitu a otázka zní, jestli se jim vůbec bude chtít. Některým z nich totiž vyhovuje nový stav věcí a další by rády přinejmenším zjistily, co se vlastně stalo…
Giacomo Masi v pěti bodech
- Narozen roku 1989 ve Florencii.
- Od roku 2006 pracoval jako televizní scénárista.
- Postupně se uplatnil i ve sféře reklam, filmu a videoher.
- Ve společnosti Stromind Games pracuje jako World Builder.
- Živí se také copywritingem.
Autor Giacomo Masi a ilustrátorka Ilaria Gelli společně vytvořili roztomilý příběh, který nejen výtvarným provedením odkazuje na japonskou produkci mangy a vtipným způsobem zpracovává svět mladých geeků, i když se může zdát, že samotný námět je spíš dětinský. Od začátku až do konce tohoto tlustšího komiksového svazku si jej budete moci užít jako nenáročné dobrodružství v kontextu absurdní situace, jež opakovaně pobaví, ale nenadchne. Největší potěšení na čtenáře čeká patrně hned na začátku, kdy se hlavní hrdinky postupně mění, zvykají si na novou situaci a my tyto postavy čím dál tím líp poznáváme.
Jak je vidět, onen povědomě pojmenovaný World of Ragnarok obsahuje těžce generické fantasy prostředí. Dává to smysl, neboť konec konců, kdyby tvůrci vymysleli něco skutečně originálního, nevyčerpali by to na příběh o střetu videohry s realitou. I tak by se ale občas vyplatilo přijít s něčím neotřelým. Jakmile si hlavní hrdinky na život v pozměněném světě vzniknou, sleduje čtenář hlavně roztomilou akci a jejich vlastní osobní konflikty, což se sice rychle neokouká, ovšem dějových zvratů se dočká poskrovnu. Vysvětlení, jak k celé proměně došlo a jak ji děvčata zvrátí, je těžce absurdní dokonce i v rámci komiksů, i když si čtenáři nebudou rozhodně připadat podvedeni.
GG – život je videohra představuje celkově povrchní zábavu, jež ovšem není na jedno použití. Stejně jako když si budete opakovaně chtít pustit oblíbenou epizodu z televizního seriálu, nejeden nerd – a to i takový, který onlinovkám neholduje – si rád znovu zalistuje stránkami, aby si vychutnal svět videoher z nové perspektivy, případně se opět podíval na vývoj vztahu holčičí party. Pouze je nutné držet očekávání hlubšího významu nebo vyšších kvalit při zemi.
- Giacomo Masi, Ilaria Gelli: GG – život je videohra
- Zanir, 2022
- Překlad: Eva Mizerová
- 332 stran, 799 Kč (v e-shopu Fantasye již za 719 Kč)